Przejdź do treści Przejdź do menu

Archiwum

Zarządzenie Rektora Nr R/Z.0201-56/2017

  • access_time listopad 24, 2017
  • person Aneta Wojcik
  • printer

Zarządzenie Nr R/Z.0201-56/2017

Rektora

Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

z dnia 22 listopada 2017 roku

w sprawie: funkcjonowania systemu Uczelnia.XP

Działając na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tj. Dz.U 2016 poz. 1842) oraz § 57 ust. 3 Statutu Uczelni zarządzam, co następuje:

§1

W Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wprowadzam uaktualnione zasady funkcjonowania systemu Uczelnia.XP, określone w poniższych paragrafach.

§2

Użyte w niniejszym zarządzeniu skróty lub sformułowania oznaczają:

System PDzestaw programów, usług, procesów, procedur, skryptów oraz innych informatycznych elementów technicznych składających się na system informatyczny do obsługi procesu dydaktycznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;

System UA – wyposażenie sprzętowe wraz z zestawem programów, usług, procesów, procedur, skryptów oraz innych informatycznych elementów technicznych składających się na system uwierzytelniania i autentykacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;

Systemy System PD wraz z Systemem UA;

Administrator – osoba fizyczna wyznaczona, nadzorująca poprawność pracy systemu oraz mająca pełne uprawnienia do zarządzania systemem;

Użytkownik osoba fizyczna uprawniona do używania systemu w ramach udzielonych uprawnień;

Dane – wszelkie dane i informacje wprowadzane do systemu;

ELS – Elektroniczna Legitymacja Studenta;

ELD – Elektroniczna Legitymacja Doktoranta;

WU – Wirtualna Uczelnia;

ESS – Elastyczny System Studiowania.

§3

Zarządzenie określa organizację pracy w informatycznym systemie Uczelnia.XP w zakresie:

  1. Akademiki;
  2. Dziekanat;
  3. Harmonogramy;
  4. Kasa;
  5. Stypendia;
  6. Plan studiów;
  7. Rozliczenie ze studentami;
  8. Rekrutacja;
  9. ELS, ELD;
  10. Wirtualna Uczelnia;
  11. Dorobek Naukowy.

§4

  1. Merytoryczny nadzór nad systemem sprawuje administrator systemu, który odpowiada za:
  • prawidłowe funkcjonowanie systemu;
  • aktualizację danych w systemie (słowniki, struktura uczelni);
  • dokonywanie zmian w zestawieniach i wydrukach systemowych;
  • zarządzanie uprawnieniami oraz kontami użytkowników;
  • monitorowanie terminowości i poprawności wprowadzanych danych;
  • przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników;
  • usuwanie błędów systemu (obsługa zgłoszeń u producenta, firmy PCG);
  • zgłaszanie nowych funkcjonalności do firmy PCG;
  • wdrażanie wydzielonych części systemów (modułów), nowych funkcjonalności;
  • szkolenia użytkowników w zakresie obsługi systemu Uczelnia.XP.
  1. Administrator systemu, o którym mowa w ust. 1 zostanie powołany w drodze Decyzji upoważnionego Prorektora.

§5

Techniczny nadzór nad systemem Uczelnia.XP sprawuje Centrum Obsługi Informatycznej, odpowiedzialne za:

  • prawidłowe funkcjonowanie systemu;
  • zmiany w zestawieniach i wydrukach systemowych;
  • aktualizację danych w systemie (słowniki, struktura uczelni);
  • zarządzanie uprawnieniami oraz kontami użytkowników;
  • stan techniczny serwerów;
  • aktualizacje;
  • ochronę antywirusową;
  • kopię bezpieczeństwa;
  • integrację z innymi systemami Uczelni;
  • export danych do systemów zewnętrznych.

§6

Użytkownikami systemu Uczelnia.XP są:

Prorektorzy, Kanclerz, Kwestor, Kierownik Działu Nauczania i Współpracy z Oświatą, kierownicy pozostałych jednostek organizacyjnych w zakresie poszczególnych modułów,

pracownicy administracyjni / inżynieryjno-techniczni / naukowo-techniczni:

  • Akademików;
  • Działu Nauczania i Współpracy z Oświatą (DNWO);
  • Dziekanatów;
  • Instytutów;
  • Działu Finansowego (DF) /Działu Księgowości (DK);
  • Biura Rekrutacji (BR);
  • Biura Spraw Studenckich (BSS);
  • Zespołu ds. Personalizacji (ZPr);
  • Centrum Języków Obcych (CJO);
  • Centrum Sportu i Rekreacji (CSiR);
  • Studium Kształcenia Nauczycieli (SKN);
  • Biblioteki Głównej (BG);
  • Biura Nauki (BN)

pracownicy naukowo-dydaktyczni i dydaktyczni oraz doktoranci.

§7

Wszyscy użytkownicy systemu zobowiązani są do:

  1. dbania o bezpieczeństwo danych osobowych;
  2. dbania o poprawność danych i zgodność ze stanem faktycznym (posiadaną dokumentacją);
  3. terminowości pracy w systemie Uczelnia.XP;
  4. reagowania na błędy w systemie Uczelnia.XP;
  5. racjonalnego zgłaszania zapotrzebowania na nowe funkcjonalności;
  6. testowania zgłoszonych przez siebie, zrealizowanych nowych funkcjonalności oraz zgłaszania uwag do administratora merytorycznego w tym zakresie.

Pracownicy administracyjni / inżynieryjno-techniczni / naukowo-techniczni:

  • pracownicy akademików zobowiązani są do:
  1. uzupełniania na bieżąco informacji o zakwaterowaniu i wykwaterowaniu w domu studenckim,
  • pracownicy Działu Nauczania i Współpracy z Oświatą (DNWO) zobowiązani są do pełnej obsługi wykładów ogólnouczelnianych w systemie Uczelnia.XP, w tym:
  1. terminowego wprowadzania do systemu planu dla wykładów ogólnouczelnianych;
  2. generowania grup oraz przypisania prowadzących w planie dla wykładów ogólnouczelnianych;
  3. przydzielenia studentów do grup w planie dla wykładów ogólnouczelnianych (koordynacja przeniesień);
  4. przygotowania harmonogramu dla wykładów ogólnouczelnianych,
  • pracownicy dziekanatów zobowiązani są do prowadzenia pełnej obsługi studentów/doktorantów/słuchaczy w systemie Uczelnia.XP, w szczególności do:
  1. prowadzenia kartoteki studenta przez cały okres jego studiów;
  2. przydzielenia studentów do grup w planie studiów dedykowanym dla kierunku/specjalności/specjalizacji (koordynacja przeniesień);
  3. generowania kart okresowych osiągnięć studenta dla planu studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  4. generowania protokołów dla planu studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  5. wykonywania wszelkich koniecznych prac w obszarze ESS;
  6. terminowego rozliczenia studenta/doktoranta/słuchacza w danym semestrze oraz przenoszenia go na kolejny semestr w systemie zgodnie z organizacją danego roku akademickiego;
  7. prac w obszarze rozliczania ze studentami – wprowadzanie wszystkich naliczeń związanych z realizacją toku studiów;
  8. wykonywania wszelkich prac związanych z rekrutacją w zakresie określonym odrębnym dokumentem,
  • pracownicy instytutów zobowiązani są do:
  1. terminowego wprowadzania do systemu planu studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  2. generowania grup oraz przypisywania dydaktyków w planie studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  3. przygotowania harmonogramu dla planu studiów dedykowanego dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  4. wykonywania wszelkich koniecznych prac w obszarze ESS;
  5. wykonywania wszelkich prac związanych z rekrutacją w zakresie określonym odrębnym dokumentem,
  • pracownicy Działu Finansowego i Działu Księgowości (DF/DK) zobowiązani są do:
  1. obsługi wpłat i umorzeń w module Kasa.XP;
  2. cyklicznego uruchamiania rozliczania wpłat nierozliczonych;
  3. wykonywania wszelkich prac związanych z rekrutacją w zakresie określonym odrębnym dokumentem,
  • pracownicy Biura Rekrutacji (BR) zobowiązani są do:
  1. obsługi rekrutacji w zakresie określonym odrębnym dokumentem,
  • pracownicy Biura Spraw Studenckich (BSS) zobowiązani są do:
  1. obsługi stypendiów w systemie Uczelni.XP;
  2. przydziału akademików w systemie Uczelnia.XP,
  • pracownicy Zespołu ds. Personalizacji (ZPr) zobowiązani są do:
  1. personalizacji ELS, ELD;
  2. wydawania duplikatów ELS, ELD;
  3. obsługi systemu OPTeam,
  • pracownicy Centrum Języków Obcych (CJO) zobowiązani są do pełnej obsługi kursu „Język Obcy” w systemie Uczelnia.XP w tym:
  1. terminowego wprowadzania do systemu ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych;
  2. generowania grup oraz przypisania prowadzących dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych;
  3. przydzielania studentów do grup dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych (koordynacja przeniesień);
  4. przygotowania harmonogramu dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych,
  • pracownicy Centrum Sportu i Rekreacji (CSiR) zobowiązani są do pełnej obsługi kursu „Kultura Fizyczna” w systemie Uczelnia.XP w tym:
  1. terminowego wprowadzania do systemu ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna”;
  2. generowania grup oraz przypisanie prowadzących dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna”;
  3. przydzielenia studentów do grup dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna” (koordynacja przeniesień);
  4. przygotowania harmonogramu dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna”,
  • pracownicy Studium Kształcenia Nauczycieli (SKN) zobowiązani są do pełnej obsługi kursów bloku nauczycielskiego (w formie wykładów) w systemie Uczelnia.XP, w tym:
  1. terminowego wprowadzania do systemu ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych;
  2. generowania grup oraz przypisania prowadzących dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych;
  3. przydzielenia studentów do grup dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych;
  4. przygotowania harmonogramu dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych,
  • pracownicy Biblioteki Głównej (BG) – Oddział Informacji Naukowej zobowiązani są do:
  1. weryfikacji poprawności danych w obszarze publikacji naukowych (w oparciu
    o adresy url, skany lub egzemplarze fizyczne, dostarczone do Biblioteki)
    i zatwierdzenie poprawnie wprowadzonych danych na poziom II bądź odsyłanie Importerowi Publikacji do korekty/uzupełnienia błędnie wprowadzonych danych,
  • pracownicy Biura Nauki (BN) zobowiązani są do:
  1. zatwierdzania poprawnie wprowadzonych danych w obszarze konferencji organizowanych lub współorganizowanych przez jednostki bądź odsyłania Importerowi Konferencji do korekty/uzupełnienia błędnie wprowadzonych danych;
  2. wprowadzania zatwierdzonych danych do Polonu w terminach wskazanych
    w odpowiednim zarządzeniu Rektora UP.

Pracownicy naukowo-dydaktyczni i dydaktyczni zobowiązani są do:

  1. rzetelnego i terminowego uzupełniania ocen w WU;
  2. dostarczenia do dziekanatu wydrukowanego protokołu z wszystkich form zajęć potwierdzonego podpisem;
  3. komunikacji ze studentami za pomocą dostępnych w systemie Uczelnia.XP kanałów komunikacyjnych (mail, ogłoszenie).

Wymienione zadania osoba prowadząca zajęcia ma obowiązek realizować w wyznaczonych terminach, wynikających z organizacji danego roku akademickiego.

Pracownicy naukowo-dydaktyczni, naukowo-techniczni i inżynieryjno-techniczni zatrudnieni w celu wykonywania prac pomocniczych w badaniach naukowych lub pracach rozwojowych oraz doktoranci zobowiązani są do:

w obszarze badań statutowych:

  1. wypełniania za pośrednictwem modułu Dorobek Naukowy „Wniosku
    o sfinansowanie projektu badawczego realizowanego w ramach utrzymania potencjału badawczego (BS)” /„Wniosku o sfinansowanie projektu badawczego realizowanego w ramach badań naukowych lub prac rozwojowych oraz prac z nimi związanych, służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich (BSM)” (począwszy od wniosków na rok 2018) po ogłoszeniu terminu przez Dziekana;
  2. składania w terminie do końca stycznia każdego roku za pośrednictwem modułu Dorobek Naukowy „Sprawozdania merytorycznego z realizacji projektu”, o którym mowa w pkt 1 za poprzedni rok,

w obszarze publikacji naukowych:

  1. wprowadzania danych o swoich publikacjach do modułu Dorobek Naukowy nie rzadziej niż dwa razy w roku (do 30 czerwca oraz 30 grudnia) podając DOI, adres url lub załączając skan lub dostarczając egzemplarz fizyczny do Importera Publikacji lub do Oddziału Informacji Naukowej (OIN);
  2. zgłaszania wszelkich zmian w danych publikacji dokonanych po przesłaniu danych do PBN, do Importera Publikacji, który w porozumieniu z OIN wprowadza poprawki w module Dorobek Naukowy, zmieniając status na „ponownie do PBN”,

w obszarze działalności artystycznej:

  1. wprowadzania do modułu Dorobek Naukowy danych w obszarze działalności artystycznej nie rzadziej niż dwa razy w roku (do 30 czerwca oraz 30 grudnia),

w obszarze konferencji:

  1. wprowadzania do modułu Dorobek Naukowy danych o udziale w konferencjach naukowych nie rzadziej niż dwa razy w roku (do 30 czerwca oraz 30 grudnia).

§8

Traci moc zarządzenie Rektora Nr R/Z.0201-22/2017 z dnia 19 czerwca 2017 roku w sprawie: funkcjonowania systemu Uczelnia.XP.

§9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

R e k t o r

Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Opublikował w BIP: Aneta Wojcik

Data opublikowania: 24.11.2017 13:52