Przejdź do treści Przejdź do menu

Archiwum

Zarządzenie Rektora Nr R/Z.0201-22/2017

  • access_time czerwiec 19, 2017
  • person Aneta Wojcik
  • printer

Zarządzenie Nr R/Z.0201-22/2017

Rektora

Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

z dnia 19 czerwca 2017 roku

w sprawie: funkcjonowania systemu Uczelnia.XP

Działając na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U 2016 poz. 1842) oraz § 57 ust. 3 Statutu Uczelni zarządzam,
co następuje:

§1

W Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wprowadzam w życie zasady funkcjonowania systemu Uczelnia.XP, określone w poniższych paragrafach.

§2

Użyte w niniejszym zarządzeniu skróty lub sformułowania oznaczają:

System PDzestaw programów, usług, procesów, procedur, skryptów oraz innych informatycznych elementów technicznych składających się na system informatyczny do obsługi procesu dydaktycznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;

System UA – wyposażenie sprzętowe wraz z zestawem programów, usług, procesów, procedur, skryptów oraz innych informatycznych elementów technicznych składających się na system uwierzytelniania i autentykacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;

Systemy – System PD wraz z Systemem UA;

Administrator – osoba fizyczna wyznaczona, nadzorująca poprawność pracy systemu oraz mająca pełne uprawnienia do zarządzania systemem;

Użytkownik – osoba fizyczna uprawniona do używania systemu w ramach udzielonych uprawnień;

Dane – wszelkie dane i informacje wprowadzane do systemu;

ELS – Elektroniczna Legitymacja Studenta;

ELD – Elektroniczna Legitymacja Doktoranta;

WU – Wirtualna Uczelnia;

ESS – Elastyczny System Studiowania.

§3

Zarządzenie określa organizację pracy w informatycznym systemie Uczelnia.XP w zakresie:

  1. Akademiki;
  2. Dziekanaty;
  3. Harmonogramy;
  4. Kasa;
  5. Stypendia;
  6. Plan studiów;
  7. Rozliczenie ze studentami;
  8. Rekrutacja;
  9. ELS, ELD;
  10. Wirtualna Uczelnia.

§4

  1. Merytoryczny nadzór nad systemem sprawuje administrator systemu, który odpowiada za:
  • prawidłowe funkcjonowanie systemu;
  • aktualizację danych w systemie (słowniki, struktura Uczelni);
  • dokonywanie zmian w zestawieniach i wydrukach systemowych;
  • zarządzanie uprawnieniami oraz kontami użytkowników;
  • monitorowanie terminowości i poprawności wprowadzanych danych;
  • przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników;
  • usuwanie błędów systemu (obsługa zgłoszeń u producenta, firmy PCG);
  • zgłaszanie nowych funkcjonalności do firmy PCG;
  • wdrażanie wydzielonych części systemów (modułów), nowych funkcjonalności;
  • szkolenia użytkowników w zakresie obsługi systemu Uczelnia.XP.
  1. Administrator systemu, o którym mowa w ust. 1 powołany zostanie w drodze Decyzji upoważnionego Prorektora.

§5

Techniczny nadzór nad systemem Uczelnia.XP sprawuje Centrum Obsługi Informatycznej, odpowiedzialne za:

  • prawidłowe funkcjonowanie systemu;
  • zmiany w zestawieniach i wydrukach systemowych;
  • aktualizację danych w systemie (słowniki, struktura Uczelni);
  • zarządzanie uprawnieniami oraz kontami użytkowników;
  • stan techniczny serwerów;
  • aktualizacje;
  • ochronę antywirusową;
  • kopię bezpieczeństwa;
  • integrację z innymi systemami Uczelni;
  • export danych do systemów zewnętrznych.

§6

Użytkownikami systemu Uczelnia.XP są:

Prorektorzy, Kanclerz, Kwestor, Kierownik Działu Nauczania i Współpracy z Oświatą, kierownicy pozostałych jednostek organizacyjnych w zakresie poszczególnych modułów,

pracownicy administracyjni / inżynieryjno-techniczni / naukowo-techniczni:

  • Akademików;
  • Działu Nauczania i Współpracy z Oświatą (DNWO);
  • Dziekanatów;
  • Instytutów;
  • Działu Finansowego (DF); /Działu Księgowości (DK);
  • Działu Rekrutacji i Spraw Studenckich (DRiSS);
  • Uczelnianego Centrum Personalizacji (UCP);
  • Centrum Języków Obcych (CJO);
  • Centrum Sportu i Rekreacji (CSiR);
  • Studium Kształcenia Nauczycieli (SKN);

pracownicy naukowo-dydaktyczni i dydaktyczni.

§7

Wszyscy użytkownicy systemu zobowiązani są do:

  1. dbania o bezpieczeństwo danych osobowych;
  2. dbania o poprawność danych i zgodność ze stanem faktycznym (z posiadaną dokumentacją);
  3. terminowości pracy w systemie Uczelnia.XP;
  4. reagowania na błędy w systemie Uczelnia.XP;
  5. racjonalnego zgłaszania zapotrzebowania na nowe funkcjonalności;
  6. testowania zgłoszonych przez siebie, zrealizowanych nowych funkcjonalności oraz zgłaszania uwag do administratora merytorycznego w tym zakresie.

Pracownicy administracyjni / inżynieryjno-techniczni / naukowo-techniczni:

– pracownicy akademików zobowiązani są do:

  1. uzupełniania na bieżąco informacji o zakwaterowaniu i wykwaterowaniu w domu studenckim,

– pracownicy Działu Nauczania i Współpracy z Oświatą (DNWO) zobowiązani są do pełnej obsługi wykładów ogólnouczelnianych w systemie Uczelnia.XP, w tym:

  1. terminowego wprowadzania do systemu planu dla wykładów ogólnouczelnianych;
  2. generowania grup oraz przypisanie prowadzących w planie dla wykładów ogólnouczelnianych;
  3. przydzielenia studentów do grup w planie dla wykładów ogólnouczelnianych (koordynacja przeniesień);
  4. przygotowania harmonogramu dla wykładów ogólnouczelnianych,

– pracownicy dziekanatów zobowiązani są do:

prowadzenia pełnej obsługi studentów/doktorantów/słuchaczy w systemie Uczelnia.XP,
w szczególności:

  1. prowadzenia kartoteki studenta przez cały okres jego studiów;
  2. przydzielenia studentów do grup w planie studiów dedykowanym dla kierunku/specjalności/specjalizacji (koordynacja przeniesień);
  3. generowania kart okresowych osiągnięć studenta dla planu studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  4. generowania protokołów dla planu studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  5. wykonywania wszelkich koniecznych prac w obszarze ESS;
  6. terminowego rozliczenia studenta/doktoranta/słuchacza w danym semestrze oraz przenoszenia go na kolejny semestr w systemie zgodnie z organizacją danego roku akademickiego;
  7. prac w obszarze rozliczania ze studentami – wprowadzanie wszystkich naliczeń związanych z realizacją toku studiów;
  8. wykonywania wszelkich prac związanych z rekrutacją w zakresie określonym odrębnym dokumentem,

– pracownicy instytutów zobowiązani są do:

  1. terminowego wprowadzania do systemu planu studiów dedykowanych dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  2. generowania grup oraz przypisywania dydaktyków w planie studiów dedykowanym dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  3. przygotowania harmonogramu dla planu studiów dedykowanego dla kierunku/specjalności/specjalizacji;
  4. wykonywania wszelkich koniecznych prac w obszarze ESS;
  5. wykonywania wszelkich prac związanych z rekrutacją w zakresie określonym odrębnym dokumentem,

– pracownicy Działu Finansowego i Działu Księgowości (DF/DK) zobowiązani są do:

  1. obsługi wpłat w module Kasa.XP;
  2. blokowania daty dodania naliczenia;
  3. cyklicznego uruchamiania rozliczania wpłat nierozliczonych;
  4. wykonywania wszelkich prac związanych z rekrutacją w zakresie określonym odrębnym dokumentem,

– pracownicy Działu Rekrutacji i Spraw Studenckich (DRiSS) zobowiązani są do:

  1. obsługi rekrutacji w zakresie określonym odrębnym dokumentem;
  2. obsługi stypendiów w systemie Uczelni.XP;
  3. przydziału akademików w systemie Uczelnia.XP,

pracownicy Uczelnianego Centrum Personalizacji zobowiązani są do:

  1. personalizacji ELS, ELD;
  2. wydawania duplikatów ELS, ELD;
  3. obsługi systemu OPTeam,

– pracownicy Centrum Języków Obcych (CJO) zobowiązani są do pełnej obsługi kursu „Język Obcy” w systemie Uczelnia.XP, w tym:

  1. terminowego wprowadzania do systemu ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych;
  2. generowania grup oraz przypisanie prowadzących dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych;
  3. przydzielania studentów do grup dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych (koordynacja przeniesień);
  4. przygotowania harmonogramu dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla języków obcych,

– pracownicy Centrum Sportu i Rekreacji (CSiR) zobowiązani są do pełnej obsługi kursu „Kultura Fizyczna” w systemie Uczelnia.XP, w tym:

  1. terminowego wprowadzania do systemu ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna”;
  2. generowania grup oraz przypisanie prowadzących dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna”;
  3. przydzielenia studentów do grup dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna” (koordynacja przeniesień);
  4. przygotowania harmonogramu dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla kursu „Kultura Fizyczna”,

– pracownicy Studium Kształcenia Nauczycieli (SKN) zobowiązani są do pełnej obsługi kursów bloku nauczycielskiego (w formie wykładów) w systemie Uczelnia.XP,
w tym:

  1. terminowego wprowadzania do systemu ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych;
  2. generowania grup oraz przypisanie prowadzących dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych;
  3. przydzielenia studentów do grup dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych;
  4. przygotowania harmonogramu dla ogólnouczelnianego planu studiów dedykowanego dla modułu nauczycielskiego w zakresie zajęć wykładowych.

Pracownicy naukowo-dydaktyczni i dydaktyczni zobowiązani są do:

  1. rzetelnego i terminowego uzupełniania ocen w WU;
  2. dostarczenia do dziekanatu wydrukowanego protokołu z wszystkich form zajęć potwierdzonego podpisem;
  3. komunikacji ze studentami za pomocą dostępnych w systemie Uczelnia.XP kanałów komunikacyjnych (mail, ogłoszenie).

Wymienione zadania osoba prowadząca zajęcia ma obowiązek realizować w wyznaczonych terminach, wynikających z organizacji danego roku akademickiego.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

R e k t o r

Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Opublikował w BIP: Aneta Wojcik

Data opublikowania: 19.06.2017 06:36