Przejdź do treści Przejdź do menu

Archiwum

Zarządzenie Nr R/Z.0201-86/2019

  • access_time listopad 8, 2019
  • person Katarzyna Kruk
  • printer

BD. 011-1/19

Zarządzenie Nr R/Z.0201-86/2019

Rektora

Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

z dnia 5 listopada 2019 roku

w sprawie: Zasad ustalania wysokości opłat za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego

Działając na podstawie art. 23 ust. 1, w zw. z art. 192 ust. 2 pkt. 2) i art. 221 ust. 14 pkt. 2) ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668, z późn. zm.) oraz zgodnie z § 18 Uchwały Senatu Uczelni Nr 7/30.09.2019 w sprawie zasad i trybu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, § 8 Uchwały Senatu Uczelni Nr 8/30.09.2019 w sprawie zasad i trybu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz § 16 ust. 5 Statutu Uczelni zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Osoba ubiegająca się o nadanie stopnia naukowego w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wnosi opłatę za przeprowadzenie postepowania w tej sprawie, zwaną dalej „opłatą”, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Od kandydata, który jest pracownikiem UP, nie pobiera się opłaty za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego.

§ 2

  1. Od kandydata, niebędącego pracownikiem UP pobiera się opłatę na podstawie zawartej umowy, z zastrzeżeniem, że w przypadku nauczyciela akademickiego albo pracownika naukowego, koszty postępowania ponosi zatrudniająca go uczelnia lub instytut PAN lub instytut badawczy lub instytut międzynarodowy. Opłatę wnosi się na rzecz Uczelni.
  2. Wysokość opłaty nie może przekraczać kosztów postępowania w sprawie o nadanie stopnia naukowego.
  3. Wzór umowy, o której mowa w ust. 1, zostanie wprowadzony odrębnym zarządzeniem Rektora.
  4. Umowa winna zawierać wstępną kalkulację kosztów postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego.

§ 3

  1. Recenzentowi w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego oraz członkowi komisji habilitacyjnej przysługuje jednorazowe wynagrodzenie.
  2. Wynagrodzenie recenzenta w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wynosi 33% wynagrodzenia profesora.
  3. Wynagrodzenie członka komisji habilitacyjnej wynosi 17% wynagrodzenia profesora, a w przypadku, gdy pełni on funkcję jej przewodniczącego lub sekretarza – 33% wynagrodzenia profesora.
  4. Wynagrodzenia członków komisji habilitacyjnej wypłaca się po zakończeniu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego, a recenzenta po przyjęciu recenzji.

§ 4

  1. Promotorowi, promotorowi pomocniczemu i recenzentowi w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora przysługuje jednorazowe wynagrodzenie.
  2. Wynagrodzenie recenzenta w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora wynosi 27% wynagrodzenia profesora.
  3. Wynagrodzenie promotora wynosi 83%, a promotora pomocniczego – 50% wynagrodzenia profesora.
  4. Wynagrodzenie, promotora i promotora pomocniczego wypłaca się po zakończeniu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, w wyniku którego został on nadany, a recenzenta po przyjęciu recenzji.
  5. Członkowi komisji doktorskiej przeprowadzającemu weryfikację efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK przysługuje jednorazowe wynagrodzenie w wysokości 100 zł.

§ 5

  1. W uzasadnionych przypadkach, dotyczących sytuacji materialnej kandydata, Rektor może zwolnić z opłaty, o której mowa w § 2 w części lub w całości, jeżeli kandydat wykaże, że nie jest w stanie ponieść opłaty.
  2. Opłata, o której mowa w § 2, po uzyskaniu zgody Rektora, może zostać rozłożona na raty.
  3. Osoba ubiegająca się o nadanie stopnia naukowego wraz z wnioskiem o wszczęcie postępowania awansowego może złożyć wniosek do Rektora w sprawie zwolnienia z opłaty w części lub w całości lub rozłożenia na raty opłaty za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego.

§ 6

  1. Koszty związane z przeprowadzeniem postępowania w sprawie nadania stopnia doktora obejmują:1) wynagrodzenie jednorazowe promotora i promotora pomocniczego,
    2) wynagrodzenie członków komisji doktorskiej przeprowadzających weryfikację efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
    3) wynagrodzenie recenzentów,
    4) narzuty na składki ZUS od wynagrodzeń określonych w pkt. 1-3, naliczone zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    5) koszty podróży służbowych i noclegów promotora i recenzentów,
    6) koszty pośrednie w wysokości 40% kwot wynagrodzeń i narzutów, o których mowa w pkt. 1-4.
  2. Koszty związane z przeprowadzeniem postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego obejmują:1) wynagrodzenie jednorazowe recenzenta,
    2) wynagrodzenie członków komisji habilitacyjnej,
    3) narzuty na składki ZUS od wynagrodzeń określonych w pkt. 1-2, naliczone zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    4) koszty podróży służbowych i noclegów recenzenta i członków komisji habilitacyjnej,
    5) koszty pośrednie w wysokości 40% kwot wynagrodzeń i narzutów, o których mowa w pkt. 1-3.

§ 7

Za rozliczenie kosztów postepowania w sprawie nadania stopnia naukowego odpowiada:

  1. Biuro Dziekanów – w zakresie nadzoru nad procedurą rozliczenia postępowania w sprawie nadania stopnia naukowego;
  2. Dział Finansowo-Księgowy – w zakresie rozliczenia finansowego kosztów postępowania.

§ 8

W Uczelni pobierane są opłaty za wydanie:

  1. oryginału dyplomu doktorskiego lub habilitacyjnego wraz z odpisem w języku polskim w wysokości 120 zł;
  2. odpisu dyplomu w tłumaczeniu na język angielski w wysokości 80 zł;
  3. duplikatu dyplomu w wysokości 180 zł.

§ 9

  1. Od kandydata, który zakończył kształcenie na studiach doktoranckich rozpoczętych przed rokiem 2019/2020 albo w Szkole Doktorskiej UP nie pobiera opłat za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora.
  2. Do wszczętych do dnia 30 kwietnia 2019 r. i niezakończonych postępowań o nadanie stopnia naukowego stosuje się w oparciu o art. 179 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1669) przepisy rozporządzenia z 14 września 2011 r. w sprawie wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora (Dz.U. 2014, poz. 48) oraz rozporządzenia z 2 grudnia 2016 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz.U.2016 poz. 2063).

§ 10

Traci moc zarządzenie Nr R/Z.0201-3/2012 Rektora z dnia 30 stycznia 2012 r. w sprawie wysokości i rodzaju opłat pobieranych w Uczelni z tytułu działalności dydaktycznej i rozwoju kadry naukowej (z późn. zm.)

§ 11

Zarządzenie obowiązuje od dnia 1 października 2019 roku.

 

R e k t o r

Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Opublikował w BIP: Katarzyna Kruk

Data opublikowania: 08.11.2019 14:35