Przejdź do treści Przejdź do menu

Archiwum

Zarządzenie Nr R/Z.0201-26/2019

  • access_time czerwiec 12, 2019
  • person Katarzyna Kruk
  • printer

SOP.014-1/19

Zarządzenie Nr R/Z.0201-26/2019

Rektora

Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

z dnia 11 czerwca 2019 roku

w sprawie: trybu udzielania pełnomocnictw i upoważnień w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej Krakowie.

Działając na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668, z późn. zm.) oraz § 57 Statutu Uczelni zarządzam,
co następuje:

§ 1

  1. Niniejsze zarządzenie określa tryb udzielania pełnomocnictw i upoważnień w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
  2. Zarządzenie nie ma zastosowania do wydawania i odwoływania upoważnień do przetwarzania danych osobowych, dla których prowadzony jest odrębny rejestr.

§ 2

  1. Wszystkie pełnomocnictwa i upoważnienia wydawane w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie podlegają rejestracji.
  2. Pełnomocnictw i upoważnień udziela w formie pisemnej Rektor lub inna umocowana do tego osoba. Jeśli do ważności czynności prawnej wymagane jest zachowanie szczególnej formy, pełnomocnictwo do dokonania tej czynności udziela się w formie szczególnej.
  3. Do zaciągania zobowiązań finansowych wymagana jest kontrasygnata finansowa Kwestora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie lub osoby przez niego upoważnionej.
  4. Znak sprawy pełnomocnictwa/upoważnienia nadawany jest zgodnie z obowiązującą Instrukcją Kancelaryjną przez jednostkę organizacyjną Uczelni, do zadań której należy ostateczne, pod względem merytorycznym załatwienie danej sprawy.
  5. Rejestr wszystkich pełnomocnictw i upoważnień prowadzi Biuro Rektora w formie elektronicznej. Wzór Rejestru stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 3

Tryb udzielania pełnomocnictw i upoważnień jest następujący:

a) pełnomocnictw i upoważnień udziela Rektor z własnej inicjatywy albo na wniosek pracownika lub jego przełożonego (dalej jako: osoba wnioskująca),

b) przy składaniu wniosku przez pracownika obowiązuje zachowanie drogi służbowej,

c) osoba wnioskująca o udzielenie pełnomocnictwa albo upoważnienia uzasadnia konieczność jego udzielenia oraz przedkłada do podpisu Rektorowi dokument (w 3 egzemplarzach). Wzór
pełnomocnictwa znajduje się w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia. Modyfikacja obowiązujących wzorów wymaga
uprzedniej akceptacji Kancelarii Prawnej. Jeśli pełnomocnictwo albo upoważnienie obejmuje umocowanie do zaciągania zobowiązań finansowych, jego projekt wymaga uprzedniej akceptacji
Kwestora,

d) osoba, na rzecz której zostało wydane pełnomocnictwo albo upoważnienie zobowiązana jest potwierdzić jego przyjęcie na wszystkich oryginalnych egzemplarzach,

e) jeden egzemplarz dokumentu otrzymuje osoba umocowana, drugi pozostaje w Biurze Rektora, trzeci egzemplarz:

– w przypadku pełnomocnictw/upoważnień wydawanych dla pracowników osoba wnioskująca przekazuje do Działu Spraw Pracowniczych celem włączenia do akt osobowych pracownika,

– w przypadku pełnomocnictw/upoważnień udzielonych osobie niebędącej pracownikiem przechowywany jest przez osobę wnioskującą.

Kopię pełnomocnictwa/upoważnienia obejmującego umocowanie do zaciągania zobowiązań finansowych osoba wnioskująca przekazuje niezwłocznie do Kwestury.

§ 4

  1. Pełnomocnictwo/upoważnienie może być w każdym czasie odwołane przez Rektora.
  2. Dokument odwołujący pełnomocnictwo/upoważnienie doręcza się pełnomocnikowi/ upoważnionemu oraz wszystkim jednostkom, w których przechowywane
    jest pełnomocnictwo/upoważnienie bez zbędnej zwłoki, za potwierdzeniem odbioru. Wzór odwołania pełnomocnictwa/upoważnienia stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia.
  3. Odwołanie pełnomocnictwa/upoważnienia należy odnotować w rejestrze, ze wskazaniem daty odwołania.
  4. Zmiana zakresu obowiązującego pełnomocnictwa/upoważnienia wymaga wydania nowego pełnomocnictwa/upoważnienia w trybie określonym niniejszym zarządzeniem.
  5. Pełnomocnictwo/upoważnienie wygasa z chwilą śmierci pełnomocnika, ustania stosunku pracy lub innego stosunku prawnego, którym pełnomocnik jest związany z Uczelnią. W takim przypadku przełożony pracownika lub Dział Spraw Pracowniczych winien niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Biuro Rektora. Wygaśnięcie pełnomocnictwa/upoważnienia należy odnotować w rejestrze, ze wskazaniem daty wygaśnięcia.
  6. W przypadku czasowej nieobecności pracownika, któremu udzielono pełnomocnictwa/upoważnienia można wystąpić z wnioskiem o udzielenie pełnomocnictwa/upoważnienia tymczasowego dla innej osoby.

§ 5

Osoby, którym udzielono pełnomocnictwa/upoważnienia zobowiązane są, na żądanie Rektora do składania sprawozdawania z działań podejmowanych w ramach udzielonego pełnomocnictwa/upoważnienia.

§ 6

Osoba, której Rektor udzielił pełnomocnictwa/upoważnienia nie może udzielać dalszych pełnomocnictw/upoważnień chyba, że z treści samego pełnomocnictw/upoważnienia wynika takie umocowanie.

§ 7

Każdy pracownik, który powziął wiadomość o nieprawidłowym wykonaniu pełnomocnictwa/ upoważnienia jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym Rektora.

§ 8

Zasady określone niniejszym zarządzeniem stosuje się odpowiednio do pełnomocnictw/ upoważnień udzielanych przez inne osoby umocowane do  ich udzielania. Dla wszystkich pełnomocnictw i upoważnień Biuro Rektora prowadzi jeden rejestr.

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik numer 1 do Zarządzenia R/Z.0201-26/2019

Załącznik numer 2 do Zarządzenia R/Z.0201-26/2019

Załącznik_numer 3 do Zarządzenia R/Z.0201-26/2019

Załącznik numer 4 do Zarządzenia R/Z.0201-26/2019

 

R e k t o r

Prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Załączniki:

  1. Wzór rejestru
  2. Wzór pełnomocnictwa
  3. Wzór upoważnienia
  4. Wzór odwołania pełnomocnictwa/upoważnienia

Wytworzył: prof. dr hab. Kazimierz Karolczak

Opublikował w BIP: Katarzyna Kruk

Data opublikowania: 12.06.2019 12:23